Jógamatrac ismeretek vásárlás előtt

…taposhatod, nyomkodhatod, ráizzadhatsz, de akkor is a társad marad… a tökéletesen kiválasztott jógamatracod!

Melyiket válasszam?

Megnyújtod az izmaidat, kiterülsz egy kényelmes jógamatracon, és belefeledkezel a békés nyugalomba. Nem hangzik rosszul, igaz? Mindez a jógával könnyedén elérhető. A jóga nem csupán segít elérni a hőn áhított izmokat, de felfrissíti az elmét, javítja az immunrendszert, csökkenti a stressz szintet és számos egyéb módon járul hozzá a szervezet egyensúlyához. A jóga már ötezer éve ismert, de még mindig finomítják a gyakorlatokat.

Bár az egyes irányzatok ugyanazokon a testtartásokon alapulnak, mindegyik típusnak sajátos jellemzői vannak. Mielőtt elindulsz az első jógaórádra, érdemes elolvasni, melyik irányzat a neked való. Válaszd ki a számodra legszimpatikusabbat, hogy már az első órán sikerélményeid legyenek. Íme az öt legközismertebb irányzat:

Hatha:

a 15. században alakult ki Indiában. Ez a típus lassú, gyengéd mozdulatokból áll, elsősorban a légzésre és meditációra összpontosít. Célja, hogy a kezdőket bevezesse a jóga alappozícióiba és a relaxációs technikákba. Hatására csökken a stressz, javul a légzés. Kiváló kezdők számára.

Vinyasa:

akárcsak a Hatha, ez a változat is az alappózokkal foglalkozik szinkronizált légzés kíséretében. Kiemelt helyen szerepel a napüdvözlet, egy 12 pozitúrából álló sorozat, ahol a mozgás tökéletesen egyesül a légzéssel. Célja emellett az izomépítés az egész testen. Javul az izomerő, és rugalmasság, előtűnik a hasizom, csökken a magas vérnyomás, szívbetegségek és kettes típusú diabétesz kockázata. Remek választás kezdőknek és haladóknak is.

Ashtanga:

a power jóga egyik változata, gyorsabb és intenzívebb, mint a többi irányzat, főleg a kitörések, fekvőtámaszok miatt. Célja, hogy javuljon a jógázó spirituális énje, csökkenti a stresszt, javítja a koordinációt, segít a fogyókúrában. Mindenkinek jó, aki erősebb testet, jobb állóképességet szeretne, illetve kapcsolatba kerülne spirituális énjével.

Iyengar:

az Ashtanga mind a nyolc aspektusát lefedi, és a helyes testtartásra összpontosít. Különböző eszközök – támasztékok, hevederek, takarók – állnak a jógázó rendelkezésére a testerősítő gyakorlatokhoz. Nagy hangsúlyt kapnak az álló pózok, melyeket gyakran sokáig kell kitartani. Célja az erősítés, helyes testtartás elérése, javítja az egyensúlyt, felgyorsítja a sérülések utáni rehabilitációt, erősít. Tökéletes a kezdőknek, akik pontosan, helyesen szeretnék kivitelezni a pózokat, vagy épp sérüléssel, egyensúlyi problémával küzdenek.

Bikram:

a forró jóga, ugyanis 37-40 fokos környezetben gyakorolják. Egy általában 26 pózból álló sorozat, mely elősegíti az izzadást és ellazítja az izmokat. Célja az izomnyújtás és a méregtelenítés. Tisztítja a testet, javítja a rugalmasságot. Kezdők és haladók is választhatják.